Khamis, Jun 14

murahnya air mata d hadapan MU YARABBI...


BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM..
MASYAALLAH..masyaallah..masyaallah..allahuakbar..allahuakbar...allahuakbar!!!!!!!!!!!!!!!!!!
maha suci engkau ya allah..kekasih hati ini..maha suci engkau ya raabul izzah...tiada lagi yg dapat aku ucapkan melain pujian-pujian yg selayak-layaknya buatmu...masyaallah..
lailahailallah..lailahailallah...
ya allah..sementalah aku cuba mncari apa yg septtnya ku lihat d internet ,aku trfikir untk mencari suara serak2 basah..as syeikh saad al ghamidi d you tube..masyaallah..apa yg d lihatkn oleh allah pada malam ini lebih dari segalanya...ak dapat mendengar bacaan dr syeikh saad al ghamidi..namun bukan itu shj..aku jg mndgr tangisannya..masyaallah...tgsnnya!!!mmbuatkn ak terkesima...kalo dulu d zmn rasulullah..umar pengsan beberapa kali apabila mmbaca ayat2 suci al-quraan ini...ak cukup terkedu..namun apa yg aku dgr pd mlm ini..cukup..cukup..cukup ...membuatkan diri aku ini...selemah n sehina2 manusia...mampukah aku yg penuh dgn dosa ini untk menagisi dosa2 laluku?????????mampukah??mampukah????sdgkan as-syeikh yg d mata umat islam era ini menganggap syeikh saad al-ghamidi sbg insan yg mulia..insan yg lidahnya basah dgn zikir padaMU..yarabbulizzah....menangis..teresak2..apabila mmbacakan ayat2 suci al-quraan...mengapa??mengapa???tkutnya pada maha suci allah ,lebih dari segalanya..biarpun diri nya sering d aluti dgn bacaan ayat2 al-quraan..zikrullah yg tdk pernah putus....dan satu lagi..ahmad saud!!!mgkin anda mengatakan aku adlah insan yg mundur ..namun..aku..aku..aku cukup2 merasakan diri ini benar2 hina...maha suci allah sekali lagi...ada insan yg msh kecil...benar2 merasakan pedihnya janji siksaan yg akn allah berikan kpd org yg kufur pd dirinya...sikecil itu menangs terisak2..maha suci allah..dia memahami apa yg allah ingin peringatkn pd umat manusia...maha suci allah...maha suci allah...teringt ak pd satu cerita seorg kanak2 yg mngs terisak2 shngga mnmbulkn keraguan kpd seorg dewasa..lalu dia bertanya..."whi anak..knapa kamu menagis.."..apa jwpn knk2 itu..ak takut ak akn d bakar dahulu d akhirat nnti..lelaki itu trkejut n menafikan...dan apa yg d balas oleh knk2 itu.."tdkkah kamu melihat sekiranya ntk mghidupkan api..kayu2 kecil yg akn d bakar trlebih dahulu.???dan aku bmbg..sekiranya aku lah kayu2 kecil yg akn d bkr dahulu untk mghdupkan api neraka"..subhanallah..hebatnya kanak2 ini!!!!!!!!!!!!!!!cinta pada allah n takutnya pd neraka mmbawa mindanya jauh kpd pemkrn yg tdk kte fikirkan...pernah kte trfikir yg sedemikian???pernah kte mngis krn tkutkn api neraka allah..pernah???pernahkah???aku tujukan ini buat diriku terutamanya....diri yg penuh dgn kehinaan ini...ampunkan aku ya allah..ampunkan segala dosa semua umat islam...berilah kemenangan pd umat islam..kerana islam pasti gemilang..aku percaya dgn janjimu ya allah..ttpkan hati ini dlm perjuagn ini...perjuagn yg mnjnjikan kbhgian...i/allah...amin ya rabbalalamin..

2 ulasan:

Dakwat kanan berkata...

Air mata tu murah tapi itulah air mata yang ALLAH sukai,
datangnya daripada hamba yang merendah hati kepada Ilahi...=)

Dakwat kanan berkata...

Air mata tu memang murah, tapi itulah air mata yang Allah sukai,
datangnya pada hamba yang sudi merendah hati...=)