Rabu, Mei 20

Ya Allah,secebis kekuatan dipohon..

dengan nama mu ya Allah..ya Rahman ya Rahim..

akal ku ligat berfikir..apa yang berlaku sbnrnya..langkah diatur laju..melihat sahaja wajah ummi,nama panggilannya. langkah ku jadi terhenti...tangan ku menyentuh tangannya..wajah itu cuba tersenyum walau aku yakin sekali kesakitan yg dirasa bukan calang2..aku gengam tangannya..pabila tangan kami berpaut, serasa dia berkata sesuatu pada ku..dari hatinya, kata2 itu laju menusuk kalbu ku..airmata lantas laju mengalir..aku tak berdaya..

ahh...marah sungguh aku dengan airmata ini..bukankah kau sudah keluar sejak tadi??..
mengapa pula di saat ini, di hadapan insan mulus ini, kau menjengah lagi!!bukan kah ia akan lagi menyakitkan insan yang kau sayangi ini??..Allah..aku tak mampu...airmata ini berderai lagi..kerana aku membaca apa yang ingin dikatakan biarpun mulut nya terkunci rapi..gengaman tangan kami makin erat..aku yakin dia memohon kekuatan yang ada..agar menguatkan dia..Allah..beri kekuatan pd dia..

apa lagi aku terdaya? apalagi mampu ku? hanya memohon pada mu..Kau sebaik-baik perancang..Allah Akbar..insan ini yang tidak pernah sebaris keluhan pun, yang aku dengari, tatkala dia berhabis-habisan mmbantu kami..senyuman dia senantiasa meniti di bibir biarpun keletihan menyelubungi diri..dia insan tabah dan cekal..moga KAU terus beri ketabahan buat dia dan keluarga...

Allah..Kau pemilik segalanya..kami akur..namun secebis kekuatan dipohon..agar kami kuat lagi..agar kami terus istiqamah di atas jalan ini..

tadi, aku ke kamar dia..melihat jua album..aku cuma melihat sekilas..kerana aku bimbang airmata ini tak bisa menampung air yang ada jika aku benar2 menghayati gambar2 itu..serantai doa ku panjatkan..moga insan kecil itu menanti di 'sana'..

hati ibu, siapakah yang bisa benar2 memahami?..melainkan Dia..YA RAHIM...aku yakin Kau sentiasa di hati dia..kerana mulut itu sering basah dengan nama2 agung Mu ya Allah..dan aku juga teramat yakin Kau tidak pernah sekelip pun terlepas pandang akan dirinya..Insha ALLAH,Kau punya ganti yang lebih molek dan lebih indah..untuk dia yang cukup2 meredhai ketentuan Mu..

Kau uji satu2 jiwa, kerana itu tanda Kau hampir dengannya..Kau datangkan satu ujian..agar darjat hamba yang Kau kasih ini, jadi tinggi lagi...agar Dia makin hampir dengan Mu..agar kebergantungan jiwanya hanya pada Mu..agar redha dan kasih Mu jadi hakmilik nya dia..



'Allah tidakkan membebani seseorang itu melainkan atas apa yang termampu olehnya'

doa takkan pernah putus buat kalian sekeluarga..moga kekuatan,ketabahan dan kecekalan jadi milik kalian..




la takhaf wala tahzan innallah a'ma ana..


Dia lebih dekat dari pembuluh darah yang mengalir..




Hai jiwa yang tenang. kembalilah kepada tuhanmu dengan hati yang puas lagi diredhaiNya. maka masuklah kedalam jemaah hamba-hambaku, masuklah kedalam syurga Ku
Al Farj 27-30

3 ulasan:

c's berkata...

closer than veins -Outlandish

ingin berkongsi satu quotation..
"Ketenanganku terletak pada imanku, dan imanku ada pada hatiku.. n tiada yang berkuasa ke atas hatiku melainkan Tuhanku"

moga peroleh ketenangan =)

.:muj@ahidah Solehah:. berkata...

jazakillah ukhti..
moga kata2 semangat ini kekal dlm jiwa ana..subhanallah..syukran..

maiGeta berkata...

never known before cik ana ni ada blog..
ngeh3...~

*peace*