Ahad, Julai 12

.:R.E.S.A.H:.

bismillahirahmanirahim

hati jadi gundah gulana..banyak benar planning berhimpit2..aku mohon tiapnya dipermudahkan..serasa serabut benar hati dan perasaan..
plan yang ini tak confirm, yang itu juga, yang sana pun, yang sini lagi lah..alahai...
aku terduduk, aku hanya bisa merancang..merancang...dan merancang..Allah juga penentu untuk tiap yang akan berlaku..

allahuakbar..mohon diberi ketenangan..yang kene bahang keserabutan dan kegalauan ni adalah abang ku..huhu..kesian je..maaf..maaf sangat..
dah tak tau nak macamana lagi...bertindan-tindan..program atas program..
aulawiyat dikaji semula..yang ini penting, yang itu tak kurang juga..allah..mohon diberi kecukupan masa

plan minggu lalu, berjalan cukup baik..walaupun, ada yang tidak berkesempatan untuk dilunaskan..namun, sahabat-sahabat lain beri jaminan untuk membantu bagi pihakku..walaupun hati kecil cukup rasa terkilan tak punya masa bertemu adik-adik di sekolah ku..aku tetap bersyukur..mengizinkan aku dan sahabat2..bertemu mata dengan mata, hati dengan hati sambil satay ayam dan daging menjadi santapan..banyak perbualan kami...bertemu dgn sahabat dr melaka, yang perjalanannya agak merumitkan..sahabat dari sarawak..yang baru tiba di semenanjung pagi itu,lantas meluangkan waktu petang dan malamnya untuk berkumpul..alhamdulillah..hati berbunga-bunga..ku panjatkan syukur pada Mu ya Allah..alhamdulillah, lega melihat satu persatu wajah sahabat-sahabat..

tak semua yang dirancang, Allah izinkan ianya untuk berlaku..kerana yang pasti, Dia memberi yang terbaik untuk hamba-hambaNya..Allah..izinkan masa yang tinggal sedikit cuma ini di isi dengan baik..mohon aku merasai keberkatan masa...amin..amin..amin...

2 ulasan:

syahiran_1812 berkata...

Teringat kepada pesanan dan tazkirah seorang sahabat yg juga teman rapat ana, apa2 yg diaturkan olehNya, sebutlah 'Alhamdulillah'. pasti hati akan menjadi tenang meyakini aturan Allah itulah yg terbaik... wallahualam.

.:muj@ahidah Solehah:. berkata...

jazakallah akh atas ingatan..
ana cuba jadikan sbg amalan insha Allah..penyerahan total pada yang maha kuasa..moga itu jadi penyembuhan terbaik utk keresahan hati..