Isnin, Ogos 3

buAt Teman2 SerUmah Ar Raudhah..



bismillahirrahmanirrahim


percutian winter ku dihabiskan dengan perancangan cuti yang ku kira terbaik..


aku pulang ke tanah air..rindukan kepanasan Malaysia...rindukan jerebu tebal di Malaysia..

walaupun tiap hari ku, asik di ingatkan oleh mak agar beristighfar tatkala bibir asyik mengeluh..

'panasnya'...

tapi keluhan itu bukan kerana tidak menyukai..tiap kali perkataan itu meluncur keluar dari bibir..tiap kali perasaan syukur ku dapat merasa kepanasan ini menerjah..

acap kali pabila diingatkan mak untuk beristighfar..aku tersenyum..

"patutnya aku sebut alhamdulillah, sebab kepanasan ini yang aku rindu tatkala aku di Perth" kata-kata itu terus tenggelam dalam rasa syukur ku pada Mu ya Allah..


walaupun ada rasa sedikit sesal kerana tidak dapat ke adelaide untuk bertemu dengan teman-teman..aku yakin Allah merencana perjalanan yang lebih cantik untuk ku ketika di tanah air tercinta..walaupun aku hanya punya tiga minggu lebih untuk bersama keluarga, hati cukup tenang dan gembira..alhamdulillah..


pelbagai khabar berita diterima tatkala tarikh pulang ke Perth semakin hampir...

rumah yang di duduki sekarang mahu di jual, lantas perlu nya teman2 serumah ku mencari rumah baru...

dan yang paling latest, pabila sahabat2 ku terkunci di luar rumah!??

allahuakbar..


selama 2hari, mereka lantas menanti kepulangan ku..(walaupun ku yakin, mereka lebih berminat dengan kunci rumah yg ada di dalam kocek beg galas ini..hehe)..

alhamdulillah,kami tiba dengan selamat..

dan teman2 rumah kembali ke rumah dengan wajah yang cukup ceria..

(macam sama2 pula balik dari Malaysia..(^^)..)


Manusia merancang, namun Perancang Maha Agung itu merancang dengan sehebat-hebat perancangan..alhamdulillah...syukur aku pada ketentuanMu..

rumah baru yang bakal diduduki lebih hampir dengan uni dan lebih murah..

alhamdulillah...


uni sudah bermula 2minggu yang lepas..tapi, kerana student cemerlang ini pulang ke tanah air dan dengan sengaja membeli tiket yang lambat seminggu, agak banyak yang aku tertinggal..

yang paling sadisnya, tiap hari,kelas ku bermula jam 8 pagi..

ops!, aku rasa banyak hikmahnya bila dapat kelas pagi ni..sekurang-kurangnya, aku tidak menghabiskan masa terlalu banyak di hadapan computer di rumah..bermalas-malasan...alahai..moga hikmahnya bisa menjadikan sifat malas ini terkikis..amin..


hari ini masuk minggu kedua ku di uni..minggu lepas yang agak kelam kabut kerana diri ini dengan bermacam-macam ragam ingin pula menukar-nukar unit yang telah di tentukan di awal tahun dulu..trimas sebanyak-banyak buat teman-teman serumah ku yang cukup bersabar membantu dan melayan kerenah ana yang satu ini...


trimas kepada kakak yang sanggup mengejar ana tatkala adivisor math menasihati ana supaya tidak mengambil subject math kerana merasakan budak2 commerce ini selalunya kan berdepan dengan masalah besar jika mengambil subjek yang berkaitan dengan math..terimas kerana sanggup menghabiskan masa yang sepatutnya ande ke lecture STAT1520 tapi bertemu dengan advisor math itu dengan meyakinkan sepenuhnya dia bahawa ana lebih baik membuat math dari subjek OB..trimas kepada Hani yang meyakinkan ana bahawa math 1010 tidak lah sesusah mana..trimas jg kerana menjadi classmate yg setia....trimas jg kepada fatimah dan fatin yang sering bertanya ttg khabar unit2 math yang ingin ana tukar..dan alhamdulillah, berkat doa dan usaha kalian, ana dah pun di enrolled dalam math1010..huhu..walaupun berdepan dengan seribu satu mehnah dan tribulasi..


TERIMA KASIH BUAT TEMAN2 AR RAUDHAH..(nama rumah ni, saya sendiri yang beri..kalau kalian tak suka, saya tak kesah, sbb saya suka..=) )


TogeTher We Unite..Ukhuwah Fillah..luv u all Lillah...

2 ulasan:

Dr Zahau berkata...

hah..meh lawan rumah an..rumah ar-rijal..

.:muj@ahidah Solehah:. berkata...

adehai incik...
apapun yg jadi..ar raudhah is DA BEST..
nak lawan tang mana tu incik? memasak?
kami ada chef tmey...jgn memain..(^^)..hehe