Rabu, Ogos 5

MADRASAH...

sayu benar hati...
berat rasa hati....
kegelisahan dan keresahan bergalang ganti...

ya Allah...hanya padaMu, hamba hina ini bergantung...mohon ditenangkan hati..
ramadhan mulia yang makin mendekati...
akhlak diri, ku renung dalam-dalam..
layakkah aku berada dalam bulan Mu yang mulia itu ya Allah...

banyak benar perkara yang aku lakukan...baik atau tidak, natijahnya aku serah bulat-bulat pada Mu yang lebih mengetahui apa yang ada disebalik qada' dan qadar yang berlaku..

belajar dan mengambil ibrah dari tiap ketentuan yang Kau berikan..aku belajar menghadapi pelbagai jenis ragam manusia..walaupun kadangkala, lama aku terduduk..kerana tidak mampu bertahan pabila hati sering di sakiti..lama aku mencari dahan untuk aku kembali berpaut dan berdiri lagi..hidup perlu diteruskan...

aku benar-benar belajar untuk tidak mencari cinta dan sayang manusia...jangan lagi mencari kepuasan hati manusia yang takkan pernah puas...cukuplah dengan mencintaiMu..pasti kan ada sahabat-sahabat yang sama-sama mengasihi antara hati kerana Dia..

ramadhan datang lagi..dan tiap kali bulan ini datang..airmata ini akan jatuh menitis..mengharapkan yang ramadhan kali ini dapat disempurnakan dengan sebaik-baiknya..agar nafsu dalam diri dapat dilenturkan....agar akhlak dalam diri dapat dicantikkan..agar pergantungan aku pada Mu, ya Allah dapat diperkuatkan...
jangan biarkan Ramadhan ini berlalu dengan sia-sia...
moga aku dan sahabat-sahabat punya kekuatan untuk menjalani bulan tarbiyah ini dengan cemerlang....
moga tiap amalan Kau redhai ya Allah...

maaf buat teman2...atas salah dan silap, hamba yang hina ini lakukan..
maaf andai ada kata-kata yang mengguris hati kalian...
maaf juga pada mak,abah dan keluarga tercinta...

ayuh, melangkah dengan penuh persedian ke MADRASAH RAMADHAN...
moga natijahnya nanti, menjadikan kita lebih baik dari hari ini..
amin..

Tiada ulasan: