Isnin, Januari 18

Kalau...

beberapa hari, mata tak boleh pejam...masa tidur ku cukup-cukup terganggu..allah..apekah disebaliknya?

hati resah gelisah..dengan rasa yang tak cukup sihat, terkadang badan panas..kemudian alhamdulillah, panas itu surut..

penat? tak mungkin..walaupun mungkin aku agak sibuk dengan urusan-urusan program pre-departure yang akan menjelang tak lama lagi..aku tak merasai itu punca aku kelelahan begini..

satu-satu perkara aku koreksi..

aku makin jauh dengan Dia...

jujurnya, KALAU masa bisa di undur, aku mahu buang jauh-jauh saat itu...
aku takkan tegarnya menguatkan diri sendiri untuk melalui ranjau itu...
aku takkan bersusah payah dan dengan murah hati menitis kan airmata untuk perkara itu...

ianya semua dengan adanya KALAU..

ya Rabbi..bukan Kau membenci orang yang selalu menyebut KALAU..itulah perkataan syaitan durjana..agar hamba-hambaMu tidak meredhai qada' dan qadar yang berlaku...

astaghfirullah...ampunkan aku ya tuhan....ampunkan hambaMu yang penuh kehinaan ini..

fobia dengan zaman lalu ku, aku gerun berdepan dengan masa depan ku..

Kau pemegang hati kami ya rabbi..tunjuki aku jalan yang terbaik..berikan aku secebis kekuatan milikMu...

aku tak sekuat yang aku sendiri sangka..

Tiada ulasan: