Selasa, Mei 5

..SYUKUR..

bismillahirrahmanirahim..



sampai satu ketika..terngiang2 di telinga..kisah sirah nabawiyah yg pernah diceritakan oleh ustaz..



"ya rasul, bukankah kamu telah dijanjikan syurga oleh Kekasih Agung Mu, lalu mengapa bersusah payah untuk kamu bangun malam sehingga bengkak2 kaki mu"
persoalan di benak Aisyah Al Humaira muncul..



"salahkah aku untuk menjadi insan yang bersyukur?"
jawapan yang cukup2 ku kagumi dari jiwa besar junjungan Mulia, rasulullah SAW..



Allah Akbar...baginda yang di JANJI kan SYURGA..masih tidak kenal jemu untuk mempersembahkan sesuatu sebagai hadiah kepada KEKASIH AGUNG nya itu...Allah..lalu siapa aku untuk tidak mengucap syukur pada Mu..



terlalu kecil rasanya diri ini...hari ini..airmata menitis lagi...bukan lagi krn rindu..tapi kerana ku lempiaskan rasa syukur ku yg sekecil cuma..Allah Akbar...nikmat di sisiMu xpernah kurang walau serasanya ku sudah merasai selautan nikmat dr Mu..tak mengetahui apa bayaran terbaik untk tiap nikmat Mu, Allah..lalu aku memohon lagi, jadikan aku hamba yang bersyukur ya Allah...agar aku tidak lalai dan alpa dlm limpahan nikmat yg Kau hadiahkan buat ku...aku xpernah di janjikan syurga..namun Kau sentiasa memberi yang terbaik buat diri..Allah..golongkan aku dalam golongan insan yang bersyukur..
Alhamdulillah...

Tiada ulasan: