Isnin, Jun 29

Usai Semester satu

Dengan nama Mu ya Rahman..aku memulakan penulisan



usai peperiksaan semestar satu pd 9June, sepatutnya aku punya banyak masa untuk menulis.

terlalu banyak perkara yang ingin ditulis,sehinggakan aku hanya berupaya mencatit tiap bait kata-kata itu jauh dalam sudut hati. sesekali mungkin, aku luahkan apa yang terbuku bersama sahabat. alhamdulillah, syukur ku panjatkan. Allah beri kan aku hadiah yang tidak ternilai.. sahabat..syukran sahabat, moga Allah ganjari tiap jasa kalian dengan sebaik-baik ganjaran.



minggu pertama dan kedua cuti ku di habiskan mentadabbur alam.. mengkaji kekuasaan dan keagungan tuhan..Allah..ke Kings Park, Swan Valley, Hillarys dan banyak lagi..buat aku teruja biarpun dengan hanya sekuntum bunga..hebatnya tiap kejadian yg Allah ciptakan..merenung dalam-dalam..tidak Allah jadikan tiap sesuatu itu dengan sia-sia..tiap kejadian pasti ada peranan yang di bawa. lalu, hargai diri..bersyukur atas setiap nikmat yang Allah datangkan..alhamdulillah



Rancangan kembara ku ke Melbourne dan Adelaide terpaksa di batalkan. Planning untuk bertemu Kak fillah dan babynya yang pasti comel..cita-cita untuk bertemu dengan Amalina bercerita dan berceloteh sampai pagi. mengambil gambar scenery dengan meminjam Dslr yang baru dibeli oleh Farah..bertemu dengan Didah yang cute dan penuh keletah..misi yang aku dan kak dati rancang di adelaide..aktiviti2 di adelaide yang dirancang oleh teman2 sekelas ku di taylors..semuanya hanya tinggal impian..swine flu yang Allah datangkan buat pengajaran untuk tiap insan yang punya akal, adalah punca utama ayahanda berat memberi keizinan untuk aku ke sana..aku akur..jauh sudut hati ku juga bimbang..pada demam itu..dan juga pada cuaca..yang nyata, aku tak betah dengan sejuk yang terlalu ini..allah..

terselit beribu hikmah di balik perancangan yg direncana oleh yang Maha Mengetahui tiap sesuatu itu. Moga masa yang aku punya untuk cuti kali ini aku manage sebaiknya. mohon Allah beri kekuatan..
ya Allah, permudahkan..amin..

Tiada ulasan: