Isnin, Januari 17

Luka lama..

Bismillahirrahmanirrahim

Biar sesak menahan nafas. Kesedihan yang ada cuba di tampung. biar yang lahir di wajah adalah kegembiraan seerti dengan maksud nama pemberian ibu, Cahaya kegembiraan..

Allah jadikan airmata..untuk di alirkan kerana ia melegakan, bukan? bukan bukti kelemahan, bukan bukti tidak meredhaikan?

Yang berlalu ada hikmahnya..Pastinya aku tak tahu, apa rahsia itu..Allah mengaturnya dengan aturan yang cukup baik. Hari ni, soalan itu datang lagi..

"Ana, ok?"

aku senyum lagi..peritnya memberitahu sesuatu yang bertentangan dari yang ada di dalam hati. Buat-buat sibuk. Baca ini baca itu..selak ini selak itu..rupanya ingatan dan luka ini masih ada. bila soalan yang sama di tanya, yang nyata hati aku cukup pedih.

manalah penawar yang terbaiknya..

"Jangan lupa 2 perkara ini..Al Quraan dan Qiammullail" aku terkedu mendengar amanat dari bapa angkat ku, walid. wajah walid ditenung. mahu benar kata-kata itu meresap hingga ulu jantung, biar tak lupa!

"dua perkara ini sahaja yang menguatkan kita, siapa lagi yang akan beri kekuatan pada kita kalau tidak Allah" Allahuakbar, kata-kata itu meresap.

airmata ini jatuh lagi, jauhnya diri dari allah..lalu luka yang lama itu berkudis lagi..sepatutnya ujian allah itu hanya di pandang kecil oleh diri kerana kamu wajib ada cita-cita yang lebih besar..

THABAT DALAM PERJUANGAN ALLAH!

Allah, berikan aku pendokong yang paling baik untuk mendokong aku dalam perjuangan ini..aku mahu redha dan cintaMu, Allah.


 "Anehnya perjalanan masa,namun lebih aneh manusia yang melalaikannya."

2 ulasan:

Hayatul Mohamed berkata...

k.ana, saye tak tahu what happened to you, but i pray that you'll be strong dear!

pedagangsementara berkata...

salam haya~
hehe..thanks for the duaa'
u too dear..take care =)