Selasa, Januari 11

NusrahMu..

Bismillahirrahmanirrahim

"ana..ana ok kan?" cemasnya suara emak menalefon saya.

"ana ok insha Allah" gembira,alhamdulillah masih ada yang sayang..saya mencari tempat paling jauh untuk menumpahkan airmata, namun ibu tercinta yang ada di malaysia masih boleh dengar tangisan anaknya di Perth yang jauhnya beribu batu.

"ana ok ye? sabar ye nak. jangan buat perkara yang tak sepatutnya" suara abah berganti pula. aku senyum lagi di celah airmata yang makin laju luncurannya.

"ok abah..insha Allah, ana ada Allah untuk ana minta pertolongankan?masih ada mak abah yang selalu mendoakan" sedaya upaya menahan getar, tak mahu permata hati ku di sana resah.

"kenapa telefon banyak kali semalam tak berangkat? mak risau!" beralih telefon ke tangan emak semula..

"ya Allah! soriii, ana silentkan lepas tu letak dalam beg dalam bilik..dan pergi study kat dapur..memang tak dengar..sori ye" menyesal pula aku,membiarkan handphone terperuk di dalam beg. padahal dah beribu kali diingatkan oleh abang mi ku..Jangan dipisahkan handphone dari tangan, takut ada perkara penting! itu nasihat si abang yang cukup prihatin terhadap adiknya ini.

aku keras hati.egois? mungkin juga.

tak mahu meresahkan mak abah.yang sudah puas diresahkan oleh aku dengan pelbagai ragam. biar kali ini, kesedihan ditelan sendiri, tahan dalam-dalam.

cerita itu dah berlalu..aku kira dah lama..biar ramai yang bertanya khabarku..jawapannya tetap sama, aku ok insha Allah..=) kerana yakin aku dengan tiap ketetapanmu akan ada hikmah indah yang berselindung..

allah tak beri apa yang aku mahu, tapi Allah beri apa yang aku perlu..

Allah kurniakan aku keluarga yang membahagiakan..
Allah hadirkan sahabat yang menenangkan..
Allah isi hari-hari ku yang berlalu dengan kebaikan dan keselamatan..

alhamdulillah..

cuma hari ini, hati sebak semula..kesedihan yang ditelan dulu, seolah mahu keluar dari tempat persembunyiannya.

Dekatkan aku dengan nusrahMu, Allah..

 "Anehnya perjalanan masa,namun lebih aneh manusia yang melalaikannya."

Tiada ulasan: